Flygjätten förutspår stabila marginaler och ökad försäljning under 2019. Bolagets lågprislinje Eurowings förväntas gå plus minus noll.
Under februari i år flög cirka 9 miljoner passagerare med Lufthansa, vilket är 1,9 procent fler än under motsvarande period i fjol. Det framgår av en separat rapport som släpptes under torsdagen. Kabinfaktorn, som är ett mått på hur pass välfyllda planen är, steg 0,2 procentenheter till 76,5 procent.
Trafiken från Sverige med Lufthansa och gruppens övriga bolag Austrian Airlines, Brussels, Eurowings och SWISS till en internationell destination ökade med 7,7 procent under 2018. Drygt fyra miljoner passagerare reste med gruppens bolag till eller från Sverige under året. Störst var ökningen för resor till Nordamerika, 12,6 procent.
”Sverige är vår viktigaste marknad i Norden och vår tillväxt under 2018 befäster vår ledande position på en tuff marknad", säger Lufthansas chef för de nordiska och baltiska länderna Gabriel Leupold i ett pressmeddelande.