Faksimil från Ttela 2024-09-02
Faksimil från Ttela 2024-09-02

Varför är glaset så halvtomt, Ttela?

Ttelas rapportering om det nya lunchkonceptet på Folkets Hus är både orättvis och missvisande, menar signaturen Nöjd lunchgäst.

ANNONS
LocationTrollhättan|
|

När jag läst artikeln konstaterar jag att de allra flesta är positiva till den modernisering restaurangen har gjort med bland annat ny salladsbuffé. En gäst säger ”bästa salladsbuffén i stan” och restaurangchefen säger att det stora flertalet är positivt inställda till det nya upplägget. Dock väljer Ttela att fokusera på det fåtalet gäster som är kritiska och rubriken sätts till ”Man blir inte mätt”!

För mig är det väldigt missvisande och det kan slå hårt mot restaurangen om många bara väljer att läsa rubriken och inte hela artikeln. De som väljer att äta sig mätta enbart på kött är inte i majoritet och inte representativt för flertalet utav oss.

ANNONS

Nöjd lunchgäst

Svar direkt:

Tack för intressanta frågor och synpunkter om artikeln om lunchrestaurangen i Folkets hus! Restauranglivet är en mycket viktig del av Trollhättan och de som driver företag i den branschen får räkna med att då och då förekomma i vår journalistik. Ibland är sammanhanget tydligt positivt, ibland något mer negativt och ibland lite mittemellan.

När en av de populäraste lunchrestaurangerna i Trollhättan förändrar sitt koncept i syfte att undvika svinn, då anser jag att det finns ett allmänintresse i att både skildra den nyheten och att spana lite efter reaktioner.

Åtskilliga kommentarer i sociala medier och även bland besökare vid vårt nedslag i restaurangen gick i en kritisk riktning. Det kan man förstås tycka vad man vill om – jag åt själv i Folkets hus häromdagen och var alldeles utmärkt nöjd med min lunch. Men baserat på de reaktioner som ändå fanns tycker jag ändå att det var motiverat att skriva på det sätt som vi gjorde.

Fredrik Hofflander

Chefredaktör TTELA

ANNONS