Bild: Eivind Vogel-Rödin

Att kräva 1000 kronor är att jämföra med utpressning

Jag var ute i Trollhättan en lördag i september och åt lite god mat tillsammans med några vänner.

ANNONS
|

För ovanlighetens skull tog jag bilen in till centrum och jag bestämde mig för att parkera på Odenparkeringen. Som brukligt sköter jag mig och betalar parkeringsavgiften för att undvika en otrevlig överraskning i form av en p-bot.

Maten var uppäten och jag vinkade glatt hejdå till mina vänner och gick ovetandes glatt mot bilen ovetandes om den otrevliga överraskning som väntade. Väl på plats upptäcker jag att min bil är inlåst på parkeringen. Informationen som var väl dold bakom en pelare gav informationen att en kedja sätts upp klockan 22.00 och vill man komma ut kostar det 1000 kronor med bifogat nummer till Securitas.

ANNONS

Väl på plats klagade jag på den bristfälliga informationen till väktaren som instämde i mitt klagomål på bristande skyltning med kommentaren att det finns förmodligen en baktanke från Securitas med den bristande skyltningen.

Med detta vill jag avsluta med att det är skamligt att ett företag livnär sig på bristfällig information och att Securitas bör överväga att tydliggöra reglerna för parkeringshuset istället för att straffa personer som gör rätt för sig genom att betala parkeringsavgift. Kräva 1000 kronor för att få med sig sin bil hem är i min mening att jämföra med utpressning.

Missnöjd

ANNONS